본문 바로가기
🎸 뮤직이즈라이프

Mr. Big - Shine (가사, 해석)

by 경안채수 2022. 11. 12.
반응형
 
 

 

 

I never really feel quite right and I don't know why, all I know is something's wrong
Every time I look at you, you seem so alive
Tell me how you do it, walk me through it, I'll follow in every footstep
Maybe on your own you take a cautious step
Till you want to give it up, but all I want is for you to
Shine, shine down on me
Shine on this life that's burnin' out
I say a lot of things sometimes that don't come out right
And I act like I don't know why
I guess a reaction's all I was lookin' for
When you look through me, you really knew me, like no one else ever looked before
Maybe on your own you take a cautious step
Till you want to give it up, but all I want is for you to
Shine, shine down on me
Shine on this life that's burnin' out ( I know , I know, know yougot somethin' )
Shine, ( shine it on me ) shine down on me ( I want to feel it)
Shine on this life that's burnin' out
Maybe on your own you take a cautious step
Till you want to give up, but all I want is for you to
Shine, shine down on me ( just show me something )
Shine on this life that's burnin' out ( you give me something that I've never known )
Shine ( if you could show me the way ) shine down on me ( I want to know what's going on in your life )
Shine on this life that's burnin' out ( don't you know I want you to )
Shine, shine down on me, Shine on this life that's burnin' out
 

 

 

나는 결코 제대로 된 기분이 들지 않고 왜 그런지 모르겠다, 내가 아는 것은 무언가가 잘못되었다는 것뿐이다.
내가 널 볼 때마다, 넌 정말 살아 있는 것 같아.
네가 어떻게 하는지 말해, 내가 모든 단계를 따라갈게.
어쩌면 당신은 스스로 조심스러운 조치를 취할지 모른다.
네가 포기하고 싶을 때까지, 하지만 내가 원하는 건 네가 하는 거야.
샤인아, 나를 비추어라.
타들어가는 이 삶을 빛내줘
나는 가끔 잘 안 나오는 말을 많이 한다.
그리고 나는 왜 그런지 모르는 것처럼 행동한다.
내가 찾던 건 반응뿐인 것 같아
네가 날 훑어보면, 넌 날 정말 알아, 전에 아무도 보지 않았던 것처럼
어쩌면 당신은 스스로 조심스러운 조치를 취할지 모른다.
네가 포기하고 싶을 때까지, 하지만 내가 원하는 건 네가 하는 거야.
샤인아, 나를 비추어라.
타들어가는 이 삶을 비춰봐 (알아 알아, 알아, 알아, 네가 뭔가를 가지고 있다는 걸 알아)
샤인, (날 비춰줘) 날 비춰줘 (나는 느끼고 싶어)
타들어가는 이 삶을 빛내줘
어쩌면 당신은 스스로 조심스러운 조치를 취할지 모른다.
네가 포기하고 싶을 때까지, 하지만 내가 원하는 건 네가 하는 거야.
샤인아, 나를 비춰줘 (그냥 뭔가를 보여줘)
타들어가는 이 삶을 빛내줘 (당신은 내가 전혀 몰랐던 것을 내게 줘)
샤인(길을 가르쳐 준다면) 나를 비추고(당신의 인생에 무슨 일이 일어나고 있는지 알고 싶어요)
타들어가는 이 삶을 빛내줘 (내가 네가 그러길 바라는 걸 모르니)
빛나, 날 비추고, 타들어가는 이 삶을 비추고

반응형

댓글